Protein

Residencia de investigación, experimentación y cocreación

PROTEIN, una exposició col·laborativa de Nina Beier i Simon Dybbroe Møller resultat de la seva residència a Ses12naus

Descarrega el pòster de PROTEIN
PROTEIN és un projecte col·laboratiu de Nina Beier i Simon Dybbroe Møller desenvolupat durant la seva residència a Eivissa i concebut per a La Carpintería, una antiga ebenisteria convertida en l’espai expositiu de Ses12naus, ubicada a l’àrea industrial de Can Bufí. El projecte ha estat comissariat per Elise Lammer.

Imagina 500 insectes de plàstic alimentats per energia solar comprats a diverses fàbriques de la Xina, nou retrats emmarcats d’agents immobiliaris trets d’internet i un pòster que reutilitza el logotip de la festa Ants del club Ushuaïa a Eivissa. Escultura, fotografia i pòster, bestioles, cases i ballades, joguines, la crisi de l’habitatge i entreteniment, treball de fàbrica, retrats i horror, productes bàsics, imatges i anuncis, combustible fòssil, art i lleure, escalfament global, representació i intel·ligència d’eixam, sostenibilitat, guardians i vacances, plàstic, aparença i estil, escala, superfície i so, autòmat, professió i escut d’armes, bestioles de plàstic que funcionen amb energia solar, retrats d’agents immobiliaris i la vida de club a Eivissa.[1]


[1] Nina Beier, Simon Dybbroe Møller, extracte de “PROTEIN”, juliol de 2023.

 

Dates:         del 21 de juliol al 21 d’octubre de 2023.

Direcció:  La Carpintería. Carrer Riu Arno, 58 (Can Bufí)

 

Baixa el full de sala

 

Amb el suport de:

BIOS

BIOS

BIOS

BIOS

BIOS

BIOS

BIOS

BIOS

BIOS

BIOS

Simon Dybbroe Møller

Bio
Simon Dybbroe Møller (Dinamarca - 1976) pensa amb i a través de les coses. A la seva pràctica, cerca objectes que estan com borrosos. O més aviat, potser suspesos en una mena de llimbs entre diferents condicions; objectes congelats en un estat de transició entre modes d’existència dispars. Li interessen els objectes i les imatges que semblen quasi haver-se inventat a sí mateixos, de tal manera que, segons les seves pròpies paraules, actuen com a “articulacions no verbals del nostre subconscient col·lectiu”. A la seva obra fotogràfica investiga la relació entre les experiències sensorials més fonamentals i l’allunyament creixent i l’autonomia dels mitjans de representació. Dit d’una altra manera, la pràctica de Møller es centra en la qüestió de com canviem els mitjans i com els mitjans ens canvien a nosaltres. Simon Dybbroe Møller ha exposat individualment al Centre d’Art Contemporani de Vilna, la Fondazione Giuliani de Roma, la Kunsthalle de São Paulo, la 21er Haus de Viena, la Kunstverein de Hannover i la Frankfurter Kunstverein, entre altres. La seva obra es va incloure a la 5a Biennal de Moscou, la 2a Triennal de Torí, la 9a Biennal de Berlín, i en exposicions col·lectives al MOCA, Detroit; KW Institute for Contemporary Art, Berlín; Palais de Tokyo, París; SMK National Gallery, Copenhaguen; Centre Pompidou, París; Hamburger Bahnhof, Berlín, i Kunstverein Munic. Des del 2019, Møller és professor a l’Escola d’Escultura de la Real Acadèmia Danesa de Belles Arts, organitza la sèrie de performances Why Words Now i, juntament amb Nina Beier, dirigeix l’espai d’exposicions AYE-AYE.

Nina Beier

Bio

Nina Beier (Dinamarca - 1975) trabaja con objetos encontrados cuyo valor se ha ido conformando colectivamente a través de diferentes periodos de tiempo, generaciones o realidades globales. Híbridos e inestables, los objetos seleccionados son motivos elásticos que siempre están mutando en un continuo estado de transformación. La obra de Beier, que se interesa por los objetos portadores de narrativas sobre las estructuras de poder fundamentales sobre las que se asienta nuestra sociedad, indaga en códigos culturales especialmente estratificados y contradictorios. Sus esculturas desentrañan el espacio entre la intención, la producción, la distribución, el comercio y el uso del material seleccionado, y exploran cómo han cambiado estos factores con el paso del tiempo.

Nina Beier ha expuesto individualmente en Rønnebæksholm, Dinamarca; Spike Island, Bristol, Reino Unido; Kunstverein Hamburg, Alemania; Contemporary Art Centre, Lituania; Kunsthaus Glarus, Suiza; Kunsthall Charlottenborg, Dinamarca; Yerba Buena Center for the Arts, San Francisco, California; Mudam, Luxemburgo; Contemporary Art Museum St. Louis. Entre las exposiciones colectivas figuran Kunsthaus Zürich, Walker Art Center de Minneapolis, Maxxi de Roma, Power Station of Art de Shanghai, Center Pompidou de París, Museum of Contemporary Art de Detroit, Hamburger Bahnhof de Berlín y Hammer Museum de Los Ángeles. Nina Beier vive y trabaja en Copenhague, donde dirige el espacio expositivo AYE-AYE junto con Simon Dybbroe Møller.
Proyecto
Project
Nina Beier ha expuesto individualmente en Rønnebæksholm, Dinamarca; Spike Island, Bristol, Reino Unido; Kunstverein Hamburg, Alemania; Contemporary Art Centre, Lituania; Kunsthaus Glarus, Suiza; Kunsthall Charlottenborg, Dinamarca; Yerba Buena Center for the Arts, San Francisco, California; Mudam, Luxemburgo; Contemporary Art Museum St. Louis. Entre las exposiciones colectivas figuran Kunsthaus Zürich, Walker Art Center de Minneapolis, Maxxi de Roma, Power Station of Art de Shanghai, Center Pompidou de París, Museum of Contemporary Art de Detroit, Hamburger Bahnhof de Berlín y Hammer Museum de Los Ángeles. Nina Beier vive y trabaja en Copenhague, donde dirige el espacio expositivo AYE-AYE junto con Simon Dybbroe Møller.

CONTINGUTS

CONTINGUTS

CONTINGUTS

CONTINGUTS

CONTINGUTS

CONTINGUTS

crosschevron-down